Aurora teleQ är en kommunikationslösning för tidsbokning och samtal mellan patient och vårdgivare. TeleQ reducerar behovet för vårdgivaren att alltid passa telefonen och minskar även telefonköerna för patienterna. Systemet samlar alla ärenden i en vy och erbjuder flera kommunikationskanaler där telefonin är den dominerande. TeleQ används av en stor mängd privata och offentliga vårdgivare idag. Se mer om Aurora teleQ.
Integrationen mellan Aurora teleQ och Curoflow ger er möjligheten att enkelt ta emot och hantera patienter parallellt i bägge systemen. Patientärenden som kommer in via Curoflows patientportal syns även i teleQ och vice versa syns de ärenden som inkommit i teleQ i Curoflows gränssnitt. På så sätt får ni en smidig överblick av alla inkommande ärenden oavsett vilket gränssnitt ni har öppet. Om ni jobbar i teleQ kan ni enkelt klicka på ett ärende från Curoflow för att ledas direkt till det ärendet och vice versa.
Integrationen möjliggör även att styra patienter som ringer er, direkt till er digitala patientportal genom knappvalsalternativ. Ni kan exempelvis ställa in så att patienter som väljer knappval 2 får en länk skickad till sig via SMS, en länk för digital kontakt/vård genom Curoflow Plattform. På så sätt kan ni minska belastningen på er telefonkö, hantera fler patienter på kortare tid och få underlag om patientens besvär i form av autogenererad status och anamnes. Kommunicera gör ni sedan via den asynkrona chatten i Curoflow.
Alexander Knezevic
VD, Curoflow
Undrar ni hur Curoflow digital vårdplattform ser ut och hur den hade fungerat i ert dagliga arbete? Är ni redo att byta till en leverantör som kommer från vården och förstår era behov? Skicka ett meddelande så bokar vi in en demo som är skräddarsydd utefter er verksamhet.