Vårdgivare som idag använder Curoflow upplever att vårdplattformen drastiskt minskar den stora mängd telefonsamtal de tidigare fick. Genom Curoflow kan patienterna kontakta er mottagning digitalt och direkt skapa ärenden hos er. Ni väljer patienternas digitala ingångar till er såsom asynkron chatt, tidsbokning av digitala eller fysiska möten, och om de ska kunna göra en egen vårdbegäran. Naturligtvis kan även ni skapa nya ärenden såsom att kalla till digitala eller fysiska återbesök.
De inkommande patientärendena triageras automatiskt till rätt vårdprofession, samt prioriteras, sorteras och administreras av er med modern smidighet. Vårdpersonalen kan plocka upp ärenden, delegera dem till vårdkollegor samt bjuda in patienter och kollegor till asynkron chatt eller fysiska såväl som digitala möten.
Curoflow ger en överskådlig hantering av vårdpersonalens och patienternas användarkonton. Användare loggar in genom BankID, SITHS eller tvåfaktorsautentisering.
Curoflow möjliggör kontinuerlig kvalitetsuppföljning från patienter, genom automatiserade utvärderingsfrågor efter avslutade ärenden.
Med vårt bokningssystem kan vårdgivare enkelt publicera sina scheman i Curoflow och därigenom skräddarsy kalendern för sina patienter och besökstyper, med smidig funktionalitet för om- och avbokning. För att minska dubbelarbete erbjuder Curoflow integrationer med journalsystemen TakeCare och Webdoc, vilket möjliggör automatisk synkronisering av kalendern mellan Curoflow och det integrerade journalsystemet.
Curoflow tar den asynkrona status- och anamnesupptagningen till nästa nivå. I plattformen skapar patienten själv anamnes genom att svara på dynamiska frågeformulär som vårdgivaren på förhand har definierat. Möjligheten att få autogenererade tolkningsförslag baserat på patientens svar finns som tillägg. Patientens formulärsvar presenteras sedan i fritext precis som en journalanteckning faktiskt ser ut, vilket gör den smidig att exportera till ert journalsystem. Både vår bank av frågeformulär och den automatiska textgenereringen är anpassningsbara, vilket sparar mycket tid i varje patientärende. Idag har Curoflow direkt integration med journalsystemen Webdoc och TakeCare, och fler tekniska samarbeten är på gång, för automatisk export av journalanteckningar till just ert journalsystem.
Patienterna registrerar självständigt sitt ärende och enklare ärenden kan besvaras automatiskt av systemet. Att patienterna själva kan boka sina besökstider minskar antalet uteblivna besök och ombokningarna blir färre.
Genom chatt kan ni skicka utbildningsmaterial till patienterna och följa upp med frågeformulär och möten. På så sätt kan patienterna självständigt gå igenom utbildningar i sin takt, med stöd från sin vårdgivare.
Curoflows patientdagbok förenklar längre vårdprocesser för såväl långa behandlingar som kroniska tillstånd. I dagboken kan patienten själv logga aktiviteter och hälsodata, så som blodsocker, intag av medicin, eller psykiskt mående. Både patienter och deras vårdgivare kan följa utvecklingen genom statistik och grafer.
Patienterna betalar självständigt för sina ärenden utan administration för vårdpersonalen. Smidig betalning genom faktura, kort eller swish, med kvittohantering.
Både vårdpersonalen och patienterna kan få automatiska notiser och påminnelser (push/e-mail/sms) utefter sina egna preferenser.
I Curoflow bidrar patienten med strukturerad information om sig själv vilket är tidsbesparande, förenklar journalföring och underlättar kommunikationen vårdprofessioner emellan.
Undrar ni hur den digitala vårdplattformen ser ut och hur den hade fungerat i ert dagliga arbete? Är ni redo att byta till en leverantör som kommer från vården och förstår era behov? Vi diskuterar gärna er verksamhet och hur Curoflows olika funktioner skulle kunna effektivisera den. Ni kan ta emot patienter digitalt inom några veckor.
Skicka ett meddelande så hör vi av oss!