De äldre med vårdbehov blir allt fler och även yngre människor med svåra hälsoproblem vårdas numera ofta i hemmet. Med Curoflow kan en patient som får vård i hemmet, utan kontinuerlig tillgång till vårdpersonal, ändå enkelt hålla kontakt med er genom sin mobiltelefon eller dator. Utöver chatt och videosamtal, där ni kan bjuda in externa personer på ett säkert sätt, kan ni också skicka dynamiska frågeformulär för att kontrollera en patients tillstånd. Patienten kan även själv logga sitt mående och sina hälsovärden kontinuerligt, vilket ni följer på distans genom statistik och grafer. Denna information förbereder er inför nästa fysiska besök hos patienten, så att ni tar med er rätt hjälp- eller läkemedel, och därmed slipper onödiga extra resor. På plats hos patienten kan ni även tillsammans kontakta anhöriga, annan personal eller externa parter genom exempelvis Curoflows GDPR-säkra videotjänst.
Arja Autere
Verksamhetschef, ASiH AccessCare
Undrar ni hur den digitala vårdplattformen ser ut och hur den hade fungerat i ert dagliga arbete? Är ni redo att byta till en leverantör som kommer från vården och förstår era behov? Vi diskuterar gärna er verksamhet och hur Curoflows olika funktioner skulle kunna effektivisera den. Ni kan ta emot patienter digitalt inom några veckor.
Skicka ett meddelande så hör vi av oss!